Екстернат. 7 клас. Укр.мова і література

 

Відповіді до комплексних робіт надсилати на пошту

alionasaiko5@gmail.com

Українська мова

7 клас


 Діагностувальна  робота № 1. Дієслово


https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5630368


 Діагностувальна робота  № 2

 Дієприкметник. Дієприслівник

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1718583


Діагностувальна робота № 3. Прислівник


https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3246165


Діагностувальна робота  № 4.  Службові частини мови. Вигук

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1901887


Діагностувальна робота  № 5. 


Комплексна підсумкова робота з української мови  за групами

7 клас 

Тематичне ситуативне середовище: Молочні продукти.

ГР. 1. Усно взаємодіє         

          Сметана, сир, кефір, кисле молоко знайомі кожній людині з дитинства. Продукція з молока здавна славиться цілющими властивостями. Що ви бачите на ілюстрації? Як коротко можна назвати зображені продукти?

 - Чи знаєте ви, що “молочка” - це жаргонізм, який прийшов до нас із російської і ним послуговуються переважно представники торговельної галузі. А як же правильно говорити українською?

- Чи любите ви молочні продукти? Назвіть відомі вам види молочних продуктів.

- Розкажіть про ваші улюблені молочні продукти або страви з використанням молока.

Прочитайте українські народні приказки: Як сир в маслі.  Кров з молоком. Купатися в молоці. Літом без молока – як узимку без кожуха. Кашу маслом не зіпсуєш.

- Як ви їх зрозуміли? У чому полягає значення молочних продуктів?

Перегляньте  відео. Дайте відповідь на питання: “Сир чи творог?

ГР. 2. Працює з текстом.

Прочитати текст. Виконати завдання.

Історія сиру огорнута легендами, а сам делікатес у різних народностей вважається божественним даром. Якби не сир та інші кисломолочні продукти, невідомо, чи вижило б людство у складні доісторичні часи.

Вважають, що люди «винайшли» сир після одомашнення жуйних тварин, намагаючись зберегти надлишки свіжого молока. Насправді кисломолочні продукти актуалізувалися тому, що давні люди (як деякі й нині) не могли пити свіже молоко, оскільки це викликало харчові розлади через непереносимість лактози.

Де вперше з'явився сир, історики твердити не беруться. Найдавніший сир виявлено археологами (вірніше, його залишки) і датовано1650 р. до н. е. Він знайдений у пустелі Такла-Макан у стародавніх похованнях. На багатьох давньоєгипетських фресках зображені голови сиру, та й сам продукт зберігся в одному з некрополів Саккари. Як з'ясували вчені, це був твердий сорт із суміші козячого, коров'ячого та овечого молока, виготовлений у 1200-х роках. до н. е.

Інформація про найстаріший сир у сучасному світі була отримана після виявлення давніх мумій у 2014 році. Сир було знайдено на шиї мумії,  виявленої у північно-західній частині Китаю.

1.    Дайте назву тексту. (1б.)

2.    Визначте тип, стиль тексту. (2б.)

3.    Визначте та запишіть ключові слова тексту. (3б.)

4.    Продовжте речення: (6б.)

            Голови сиру зображені на….

                     Твердий сир виготовляли із….

                     Люди почали виготовляти сир, коли…

ГР. 3. Письмово взаємодіє

1.    Відредагувати запропонований текст (6 б.)

     Молоко- це справжній скарб із вітамінів та корисливих мікро-елементів для нашого організму. Напій багатий на білки, жири, вуглеводи, кальцій, фосфор та цинк. Це саме головне джерело білку тваринного походження - казеїну, підтримуючий належну роботу всіх внутрішніх органів. Ми рахуємо, що варто пити молоко, адже воно укріплює зуби та кістки, здоровья м'язів, сприяє належній роботі нервної системи. Наше відношення до молока- позитивне. Чого і вам бажаємо – завжди смакувати те, що вам до вподоби! Та ще й полєзне для організму. Приємного смаку!

2.    Створення реклами молочного продукту. (6 б.)

Створити текст для реклами вашого улюбленого молочного продукту (4-5 речень).          

ГР. 4. Досліджує  мовлення

           Виконати завдання.

1.     До дієслівних форм належать усі слова в рядку (1 б.)

А) сказав би, буду вчитися, мрію

Б) опале, котити, народження

В) тримаючи, світанок, вказано

Г) озброєння, уміло, шити

 

2. Букву И треба писати в особових закінченнях усіх дієслів рядка (1 б.)

А) буду..ш, твор..ш, печ..ш

Б) відвіда..ш, біж..ш, кресл..ш

В) леж..ш, див..шся, говор..ш

Г) малю..ш, обіда..ш, свар..ш

 

3. Допущено помилку в написанні особових закінчень дієслів у рядку (1 б.)

А) удариш, пишеш, закінчиш

Б) зморешся, поборються, зажурешся

В) зважать, прагнеш, ходить

Г) пробачила, чують, залишать

 

4. Неправильно виділено дієприкметниковий зворот у реченні (1 б.)

А) Сади, омиті музикою згадок, ковтають пил міжселищних доріг.

Б) І дихає давниною, курган огорнутий легендами.

В) Бриніла тиша, плетена зірками.

Г) Мені ще й досі берег сниться, залитий сонячним вогнем

 

5. Неправильно поставлені розділові знаки при дієприслівниковому звороті в реченні (1 б.)

А) Усе зраділо, стріваючи день і тепле сонце.

Б) Десь за горами повільно затихаючи ще, гомонів грім.

В) Дід, глянувши на матір, пускає посмішку в бороду й мовчить.

Г) Відчиняючи двері, я згадала про парасольку.

Д) Радіючи довгоочікуваній зустріч з подругою, я замовила столик в

кафе.

 

6.Увідповідни дієслова з їхніми видо-часовими формами (2 б.)

1 недоконаний вид, минулий час                                  А) розв’язувати

2 доконаний вид, минулий час                                      Б) ремонтував

3 недоконаний вид, майбутній час                               В) оскаржу

4 доконаний вид, майбутній час                                   Г) змайструвала

                                                                                         Д) домовлятимуся

7. Прочитати текст про історію сиру (ГР. 2. Працює з текстом). (2 б.)

Виписати приклади форм дієслова. Записати форму та приклад з тексту.

1.                         2.                      3.                         4.                           5.

8Знайти у тексті речення (2) з дієприкметниковим зворотом, зробити синтаксичний розбір.(3 б.)


Українська література


Діагностувальна робота № 1. Вступ. Пісенна лірика

  https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7326581


Діагностувальна робота № 2. 

" Історичне минуле в художній прозі"


https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6392490


Діагностувальна робота № 3.  "Ми - українці"


https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7441112


Діагностувальна робота  № 4.  Характер і доля людини. Краса людських взаємин. Есе.

Теми на вибір: «Не такі, як усі: толерантне ставлення до всіх членів суспільства», «Мої роздуми про важливість родинних цінностей». (за творами Оксана Радушинська «Метелики в крижаних панцирах». Анатолій Дімаров «На коні й під конем».Григір Тютюнник «Климко».Наталка Малетич «Щоденник ельфа»)

Надіслати на пошту alionasaiko5@gmail.com


Діагностувальна робота  № 5

Комплексна підсумкова робота з української літератури 

7 клас

ГР. 1. Усно взаємодіє. Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації для досягнення життєвих цілей у різних комунікативних ситуаціях

Прослухайте уривок повісті І.Франка «Захар Беркут», дайте відповіді на запитання. 

      Мов стародавній дуб-велетень стояв Захар Беркут серед молодого покоління і міг тепер бачити плоди своєї довголітньої діяльності. І, певно, не без радості міг він глядіти на них. Мов одна душа, стояла тухольська громада дружно в праці, в радощах і в горю. Громада була для себе і суддею, і впорядчиком у всьому. Громадське поле, громадські ліси не потребували сторожа — громада сама берегла своє добро. Бідних не було в громаді. Раз у рік з'їздив у Тухольщину князівський збірщик податків, і громада старалась якнайборше позбутися немилого урядового гостя: через день або два він виїздив, обвантажений усяким добром — бо податки в великій мірі платили тухольці натурою.

Захара Беркута знали не лиш як чудовного лікаря, але й не менше як чудовного бесідника та порадника, котрий "як заговорить, то немов бог тобі в серце вступає", а як порадить чи то одному чоловікові, чи й цілій громаді, то хоч цілий майдан старців набери, то й ті вкупі, певно, ліпшої ради не придумають. Віддавна Захар Беркут прийшов був до того твердого переконання, що як чоловік сам один серед громади слабий і безрадний, так і одна громада слаба, і що тільки спільне порозуміння і спільне ділання многих сусідніх громад може надати їм силу і може в кождій громаді поокремо зміцнити свобідні порядки громадські.


1.     З чим  порівнюється Захар Беркут ?

2.     Що громадське не потребувало сторожа?

3.     Кого якнайшвидше старалась позбутися громада?

4.     Знали Захара Беркута як (продовжіть)…………...

5.     Як автор використовує метафору "стародавнього дуба", щоб

описати роль Захара Беркута в громаді?

6.     Що говорить фраза "як заговорить, то немов бог тобі в серце вступає"

 про вплив Захара Беркута на громаду?

7.     Обговоріть значення твердження "як чоловік сам один серед громади

слабий і безрадний". Як це відображає загальну тему сили громади в тексті?

8.     Проаналізуйте реакцію громади на князівського збірщика податків.

 Що це говорить про їхні цінності та ставлення до зовнішньої влади?

9.     До якого переконання прийшов Захар Беркут?

 

ГР 2. Працює з текстом. Сприймання, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в літературних текстах різних видів та використання її для збагачення власного досвіду

Прочитати вірш В. Симоненка «Лебеді материнства» (підручник с. 72). Виконати завдання.

1.     Ліричний вірш «Лебеді материнства» написаний у формі: (1б)                           

А) казки    Б) легенди  В) переказу  Г) колискової

2.     У поезії «Лебеді материнства» немає образу: (1б)                           

А) сузір’я    Б) калини    В) тополі  Г) верби

3.     Афоризмом стали слова В. Симоненка: (1б)                           

А) «Припливайте до колиски, лебеді, як мрії,/Опустіться, тихі зорі, синові під вії».

Б) «Виростеш ти, сину, вирушиш в дорогу, Виростуть з  тобою приспані тривоги».

В) «Ой біжи, біжи, досадо, не вертай до хати, Не пущу тебе колиску синову гойдати».

Г) «Можна все на світі вибирати, сину, Вибрати не можна тільки Батьківщину».

 

4.     Визначити кольорові (зорові) і               5.Установити відповідність художнього засобу і   звукові образи: (2б)                                 цитатою з твору. (2б)                           

Кольорові

Звукові

 

 

Надпись: Художній засіб	Цитата-приклад
1.Епітет                      	А) «дні пливуть, наче хвилі моря»
2. Звертання       	Б) «все ж стоїть золоверхий Київ»
3. Метафора           	В) «виростеш ти, сину, вирушиш в дорогу»
4. Порівняння          	Г) «заглядає в шибку казка»
	 Д) «до всього світу прокричу»

 


6.Хто є ліричним героєм твору «Лебеді материнства» та яким він постає? (2б)                           

 


7. Дати відповідь на питання: Чому «Можна все на світі вибирати, сину, Вибрати не можна тільки Батьківщину», «Можна вибрать друга і по духу брата , Та не можна рідну матір вибирати»?  (3б)                           

ГР. 3. Письмово взаємодіє. Висловлювання думок, почуттів і ставлень, письмова взаємодія з іншими особами, взаємодія з іншими особами у цифровому середовищі, дотримання норм літературної мови

Пригадайте повість А. Чайковського «За сестрою». Поясніть, чому козацький ватажок Недоля, дізнавшись про те, що Павлусь самостійно відправився шукати сестру, сказав: «Як хлопець з цього вийде цілий, то знайте, що з нього кошовий буде»? Дайте розгорнуту відповідь. (12 б.)

ГР4. Досліджує мовлення. Дослідження, спостереження за літературними явищами, проведення їх аналізу

Виконати завдання:

1.Функції мистецтва правильно вказано в рядку: (1 б.)

А) виховна, пізнавальна, естетична;  Б) виховна, художня, естетична;

В) народна, пізнавальна, естетична;  Г) виховна, пізнавальна, фантастична.

2.Уривок «Попереду Дорошенко Веде своє військо, / Військо запорозьке, / Хорошенько» узято

з твору: (1 б.)

А)  «Ой ішов чумак з Дону»       Б) «Ой горе тій чайці»

В) «Ой матінко-вишня»               Г) «Ой на горі та й женці жнуть»

3.  завдання

Надпись: 5. Розподіліть образи, персонажі за творами: (3 б.)
І.Франко « Захар Беркут»:
 А.Чайковський « За сестрою»:
 В.Симоненко «Лебеді материнства»:
 Т.Шевченко « Розрита Могила»: 
Богдан Хмельницький, Остап Тріска, Максим, москаль, верби і тополі, Семен Непорадний, могили, Петро Судак, Бурунда-бегадир, тухольці, Дніпро, Ганна Судаківна, рожеві лебеді, Тугар Вовк, казка з сивими очима.4. За жанром твір «Місто Марії» є піснею: (1 б.)

А) соціально-побутовою            Б) стрілецькою

В) сучасною патріотичною        Г) родинно-побутовою




5. Усі твердження про походження стрілецьких пісень є правильними, ОКРІМ    (2 б.)

А) Після зруйнування Запорозької Січі Україна мала досить багато військових формувань.

Б) На початку ХХ століття на території Австро-Угорщини, до якої належала й Галичина,

заохочувалося створення фізкультурних і пожежних товариств.

В) Це було загальноєвропейською модою. Членами таких товариств ставала насамперед

студентська молодь.

Г) З-під пера січовиків з’явилося чимало пісень. Установити їхнє авторство неможливо — так вони

стали народними.

6. Установи відповідність між жанром твору та уривком із нього (2 б.)

Жанр твору

Уривок

1. Стрілецька пісня             

А) Ой то ж не зозуля, / То рідная мати./ Вона виряджала / Сина у  солдати

2. Рекрутська пісня

Б) Ой матінко-вишня, чи я в тебе лишня, / Що віддала в чужі краї, де я…

3. Наймитська пісня

В) Ой ішли чумаки, / Весело співали, / І чаєчку ізігнали, / Чаєнят забрали

4. Чумацька пісня

Г) Ой на горі та женці жнуть, / А попід горою, / Козаки йдуть.

 

Д) Ряди ж за рядами стрільці йдуть полками, / До походу гармати їм грають.




Немає коментарів:

Дописати коментар