Критерії оцінювання








 











Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з порушеннями інтелектуального розвитку з української мови і літератури

Рівень

Бали

Характеристика навчальних досягнень учнів з порушеннями інтелектуального розвитку

 

I - початковий

 

1-4

Аудіювання: Учень (учениця) фрагментарно звертає увагу на повідомлення, запитання, спонукання співрозмовника, байдужий до їх змісту. Допомогу у вигляді запитань, наочності, інших стимулюючих засобів не використовує.

Говоріння: Учень (учениця) на запитання по змісту прослуханого чи прочитаного відповісти не може. Допомогу у вигляді запитань, наочності, інших стимулюючих засобів не використовує. До розмови байдужий, в діалог не вступає. Не здатен скласти коротке монологічне звернення. Не вміє складати репліки відповідно до запропонованої ситуації і мети спілкування.

Читання: Учень (учениця) змісту прочитаного не розуміє. На запитання до змісту тексту не відповідає. Байдужий до читання. Потребує постійної допомоги і контролю вчителя.

Письмо. Учень (учениця) намагається писати графічні елементи букв, їх поєднання. Гігієнічних норм не дотримується. Зразком не користується. Допомогу вчителя не сприймає. До роботи байдужий.

Потребує постійного контролю, посиленої допомоги.

II – середній

 

        5-8

Аудіювання: Учень (учениця) елементарно орієнтується у змісті предмету мовлення. Реагує (звертає увагу) на репліки співрозмовника, відповідаючи на окремі запитання лише так   чи ні. Потребує постійної підтримки та стимулювання діяльності.

Говоріння: Учень (учениця) прослухане чи прочитане переказати не може; на запитання до малюнків за змістом прослуханого або прочитаного відповідає одним словом. Активності та зацікавленості в підтриманні розмови не виявляє. Потребує постійного стимулювання діяльності.

Читання: Учень (учениця) зливає звуки у склади під час читання, переходить на побуквений спосіб, робить заміни букв. Значення багатьох слів та змісту речень не розуміє. До читання ставиться пасивно; потребує постійної допомоги і контролю за діяльністю з боку вчителя.

Письмо: Учень (учениця) пише букви, допускаючи порушення у їх поєднанні, у розмірах, не дотримується обмежувальних ліній. Списує по буквах, допускає пропуски, перестановки. Допомогу у вигляді інструкції та зразка не сприймає. До роботи байдужий. Потребує постійного контролю, посиленої допомоги.

III – достатній

  

       9-12

 

 

 

Аудіювання: Учень (учениця) будує 1-2 простих словосполучень, зміст яких свідчить про елементарні уявлення про предмет мовлення. Відповідає, переважно повторюючи відповіді за співрозмовником. Допомогу у вигляді ілюстрацій, навідних запитань сприймає частково. Потребує постійного стимулювання діяльності.

Говоріння: Учень (учениця)підтримує діалог лише зацікавленим ставленням до співрозмовника, реагуючи на репліки співрозмовника (повідомлення, запитання, спонукання), не ініціюючи розмови. Повторює відповіді за співрозмовником. Потребує постійного стимулювання діяльності. Дає відповіді «так», «ні».

Читання: Учень (учениця) допускає заміну, перестановку окремих букв. Читає по буквах. Припускається багатьох помилок у вимові звуків, складів, слів. Потребує допомоги вчителя в поясненні незнайомих слів. Зміст прочитаного розуміє з допомогою потребує постійного контролю та активізації діяльності.

Письмо. Учень (учениця) допускає помилки у поєднанні букв, у їх розмірах. Орієнтується у написанні букв зі схожими елементами. Може допускати дзеркальне написання букв. Списує окремі слова.

Письмо неохайне. Ставлення до роботи позитивне. Потребує стимулювання і допомоги з боку вчителя.

 

Сформованість життєвої компетентності

 

-          уважно слухає, орієнтується у ситуації спілкування;

        знає, що державною мовою є українська;

        слухає і читає прості слова і речення (відповідно мовленнєвих можливостей);

        розуміє ситуацію, описану в прослуханому (прочитаному) творі;

        взаємодіє з іншими особами усно (відповідно мовленнєвих можливостей);

        сприймає і використовує інформацію для досягнення життєвих цілей у різних комунікативних ситуаціях;

        пише під диктування слова, речення (відповідно пізнавальних можливостей);

        дотримується вивчених правил письма (під контролем вчителя);

        правильно списує речення і розділові знаки в кінці речення (під контролем вчителя);

        переказує простий знайомий текст за планом, з допомогою вчителя.

 

 

                                                                       Українська література

Рівень

Бали

Характеристика навчальних досягнень учнів з порушеннями інтелектуального розвитку

I - початковий

 

1-4

Учень (учениця) навичкою читання не володіє. Змісту прочитаного не розуміє. На запитання до змісту тексту не відповідає. Байдужий до читання. Потребує постійної допомоги і контролю вчителя.

Учень (учениця) фрагментарно звертає увагу на повідомлення, запитання, спонукання співрозмовника, байдужий до їх змісту. Допомогу у вигляді запитань, наочності, інших стимулюючих засобів не використовує.

Учень (учениця) на запитання по змісту прослуханого чи прочитаного відповісти не може. Допомогу у вигляді запитань, наочності, інших стимулюючих засобів не використовує. До розмови байдужий, в діалог не вступає. Не здатен скласти коротке монологічне звернення. Не вміє складати репліки відповідно до запропонованої ситуації і мети спілкування.

Письмові завдання не виконує, не розуміє поставлених задач. Зразком не користується. Допомогу вчителя не сприймає. До роботи байдужий. Потребує постійного контролю, посиленої допомоги.

II – середній

5-8

Учень (учениця) знає букви, зливає звуки у склади під час читання, переважно використовує побуквений спосіб, робить заміни букв. Значення багатьох слів та змісту речень не розуміє. До читання ставиться пасивно, потребує постійної допомоги і контролю за діяльністю з боку вчителя.

Учень (учениця) елементарно орієнтується у змісті предмету мовлення. Реагує (звертає увагу) на репліки співрозмовника, відповідаючи на окремі запитання лише так чи ні. Потребує постійної підтримки та стимулювання діяльності.

Учень (учениця) прослухане чи прочитане переказати не може; на запитання до малюнків за змістом прослуханого або прочитаного відповідає одним словом. Активності та зацікавленості в підтриманні розмови не виявляє. Потребує постійного стимулювання діяльності.

Письмові завдання не виконує, здатний списувати зі зразка з великою кількістю помилок. Допомогу у вигляді інструкції та зразка не сприймає. До роботи байдужий. Потребує постійного контролю, посиленої допомоги.

III – достатній

9-12

 

Учень (учениця) знає букви, зливає звуки у склади під час читання, переважно використовує побуквений спосіб, робить заміни букв. Припускається помилок у вимові звуків, складів, слів. Потребує допомоги вчителя у поясненні незнайомих слів. Зміст прочитаного розуміє з допомогою вчителя. Потребує постійного контролю та активізації діяльності.

Учень (учениця) будує прості непоширені речення, зміст яких свідчить про елементарні уявлення про прочитане (почуте, побачене).

Мовлення. Відповідає на запитання, переважно повторюючи відповіді за співрозмовником. Сприймає допомогу у вигляді ілюстрацій, навідних запитань. Потребує постійного стимулювання діяльності.

За суттєвої допомоги вчителя учень (учениця) підтримує діалог лише зацікавленим ставленням до співрозмовника, реагуючи на репліки співрозмовника (повідомлення, запитання, спонукання), не ініціюючи розмови. Повторює відповіді за співрозмовником. Будує прості непоширені речення. Потребує постійного стимулювання діяльності.

Письмові прості завдання виконує, здатний списувати зі зразка з великою кількістю помилок. Письмо неохайне. Ставлення до роботи позитивне. Потребує спонукання і допомоги з боку вчителя.

Сформованість життєвої компетентності

уважно слухати, розуміти звернене мовлення;

знати букви, володіти навичкою читання (у межах можливостей);

знати, що державною мовою є українська;

слухати і читати прості слова і речення, тексти (залежно від мовленнєвих можливостей);

розуміти зміст (у межах можливостей), описаний в прослуханому (прочитаному) творі;

переказувати простий знайомий текст за планом, за допомогою вчителя;

користуватися зразком та допомогою вчителя.

 

Оцінювання навчальних досягнень учнів зазначеної категорії передбачає:

-     оцінювання у межах матеріалу, визначеного навчальною програмою з української мови;

-       оцінювання у межах можливостей засвоєння учнями     програмового матеріалу, зумовлених особливостями їх психофізичного та мовленнєвого розвитку;

-   оцінювання якісних характеристик навчальних досягнень учнів відповідно їхньому розвитку;

-    оцінювання на позитивному принципі, тобто врахування рівня досягнень учня, а не його невдач.

У навчанні застосовуються такі види оцінювання: поточне, тематичне, підсумкове.

Поточне оцінювання здійснюється під час вивчення учнем теми уроку.

Тематичне оцінювання передбачає виявлення навчальних досягнень учнів після вивчення однієї або кількох програмових тем.

Підсумкове оцінювання здійснюється в кінці семестру і навчального року.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар